Ako minimalizovať riziká očkovania?

Milá mamička, ak je pre teba a tvoj malý poklad očkovanie aktuálna téma, prečítaj si o tom, čo môžeš spraviť pre minimalizovanie rizika vedľajších účinkov očkovania.

Pred očkovaním

Riaďte sa známymi pravidlami pre bezpečné očkovanie

Keď idete očkovať, dieťa by malo byť v prvom rade zdravé. Najlepšie spravíte ak sa aspoň týždeň – dva pred a po očkovaní budete vyhýbať detským kolektívom, aby ste minimalizovali riziko ešte nerozvinutej infekcie.

Známe sú aj ďalšie odporúčania, ktorých cieľom je čo najviac organizmus odľahčiť, najmä sa odporúča nekombinovať vakcíny, dbať na dostatočný odstup medzi vakcínami a odložiť prvé očkovanie na vek 6 mesiacov (najmä v prípade predčasne narodených detí alebo detí s nízkou pôrodnou hmotnosťou).

Dojčite aspoň kým dieťa neprejde všetkými prvými očkovaniami

Dojčenie je jeden z najcennejších darov, aké matka môže svojmu dieťatku dať. Je to tá najlepšia ochrana. Preto, ak máte tú možnosť, neodstavujte svoje dieťatko aspoň kým nebudete mať prvé očkovania za sebou (posledné je práve najviac obávaná MMR vakcína).

Zaraďte jemnú olejovú masáž do večerného rituálu

Olejová masáž detičiek je starodávny rituál, ktorý sa nenápadne podieľa na lepšom zdraví. Zlepšuje cirkuláciu krvi a lymfatického systému, pomáha vyplavovať toxíny z tela, posilňuje imunitný systém, pomáha s trávením a zlepšuje kvalitu spánku.

Neviete ako na to? Mierne teplý olej jemne rozotriete po telíčku. Použité dlhé pohyby na končatinách a chrbátiku a krúživé v smere hodinových ručičiek na brušku a kĺboch. Ja používam detský olivový olej z lekárne. Potom dieťatko osprchujte alebo okúpte tak ako ste zvyknutí.

Olejovú masáž treba vynechať 5 dní po očkovaní, aby ste nerozprudzovali látky z očkovania do telíčka.

Potravinové doplnky, ktoré by sa vám mohli hodiť

Z voľne dostupných potravinových doplnkov odporúčam:

  • Vitamín C, ktorý funguje ako antioxidant, podporuje činnosť imunitného systému a je dôležitý pre celkové zdravie organizmu,
  • Rybí olej má prirodzené protizápalové účinky, chráni imunitný systém a znižuje riziko alergií a autoimunitných reakcií.

Deň-dva po očkovaní

Spravte dieťatku ukľudňujúci čaj

Výborný je napríklad detský ukľudňujúci čaj od Apotheke, ktorý obsahuje skvelú kombináciu byliniek (medovka, harmanček, mäta a fenikel), ktoré dieťatko jednak upokoja a zároveň fungujú ako prírodné prostriedky na zníženie teploty. Pitný režim je po očkovaní obzvlášť dôležitý. Jedine hydratované si dokáže znížiť teplotu vlastnými termoregulačnými mechanizmami. Voda zároveň odplavuje z tela toxíny a prídavné látky z vakcín.

Pripravte ľahkú stravu

Detský organizmus má po očkovaní čo robiť sám so sebou, preto nie je vhodné aspoň týždeň pred očkovaním a týždeň po ňom zavádzať nové potraviny. Zvoľte čo najľahšiu stravu z už zavedených vegetariánskych potravín. Dieťa však do jedla nenúťte.

Vyskúšať môžete napríklad ryžový odvar so žltými mungo fazuľkami, ktoré sú známe svojimi čistiacim schopnosťami. Na olovrant môžete dať dieťatku maliny, ktoré obsahujú veľa vitamínu C a tiež mierne znižujú teplotu.

Ak ešte dojčíte, to isté platí aj pre vašu stravu.

Prečítajte si aj súvisiaci článok:

Na teplotu s rozumom

Ak má vaše dieťatko miernu teplotu do 38.5, skúste niektorý z tipov na prírodné zníženie teploty ako napríklad potrieť dlane a zápästia citrónom. Pri vyššej teplote už neexperimentuje a podajte liek na zníženie teploty na báze ibuprofénu. Všetkého veľa škodí, aj bio. Malý organizmus sa rýchlo vyčerpá a je dôležitejšie, aby telo malo silu budovať imunitu.

Počúvajte svoj inštinkt

Ak sa Vám čokoľvek na dieťatku nezdá, počúvajte svoj inštinkt. Vy ho najlepšie poznáte a viete veľmi skoro odhaliť dôležitú odchýlku. Radšej ísť k lekárovi zbytočne ako neskoro.

Neskôr po očkovaní

Zaraďte do jedálnička detoxikačné potraviny

Po očkovaní je dôležité podporiť detoxikáciu organizmu. Vakcíny obsahujú rôzne prídavné látky, ktoré zbytočne malý organizmus zaťažujú. Pri deťoch je obzvlášť dôležité, aby bola detoxikácia pomalá, šetrná a čo najbezpečnejšia.
Skúste podporiť prirodzené samočistiace mechanizmy úpravou stravy. Do jedálnička postupne zaraďte:

  • Zelené potraviny ako brokolica, špenát, už spomínané mungo fazuľky, atď. Obsahujú chlorofyl, ktorý pomáha telu pri detoxikácii od toxínov, ťažkých kovov, herbicídov a pesticídov.
  • Červené potraviny ako repa alebo bobuľového ovocie (čučoriedky, maliny, jahody), ktoré sa používajú na čistenie lymfatického systému a ako antioxidanty,
  • Potraviny samozrejme prispôsobte tomu, či už je dieťatko prikrmované, aké potraviny už máte odskúšané, ktoré už môže papať, atď.
Previous

Recepty na raňajky na jeseň a v zime

Mikroorganizmy v prírode

Next

Vložiť komentár

%d blogerom sa páči toto: